Tuesday, 6 May 2014

Carrot cake


Carrot cake

Sună ciudat, știu. Așa mi s-a părut și mie când am auzit prima dată. Și sunt convinsă că dacă nu m-ar fi întrebat cineva dacă știu, pot și vreau să-i fac un exemplar... nu l-aș fi încercat niciodată de la mine putere. Hm! Un dulce făcut dintr-o legumă! Ăsta și cu dulceața de gogonele.

Și totuși l-am făcut. Nu am cuvinte să exprim cât de mult m-a surprins și cât de tare m-am îndrăgostit de el. Nu este nici foarte simplu dar nici extrem de complicat de făcut. Nu are nici o treabă cu gustul de morcovi. De fapt am aflat că morcovii sunt folosiți  pentru dulceața lor și pentru umiditate, altfel întreaga compoziție ar fi ieșit uscată și seacă. Dar așa, nu... ai putea pune pariu că a fost însiropat ulterior.

Are nuci (în original pecan) stafide, uneori și fructe confiate (eu încă nu am pus), diverse arome: scorțișoară, nucșoară, ghimbir, iar superba culoare maroniu cărămiziu este dată de zahărul brun. Și pentru că altfel i-ar lipsi acel je ne sais qoi, se decorează din belșug cu frosting de cremă de brănză, unt, zeamă de lămâie și coajă de portocală.

Cântarește multicel, deoarece este dens și plin, insă important să știți că un tort de 22cm diametru costă 85 lei și trebuie comandat cu două zile înainte. Are nevoie de spațiu și relaxare ca fratele lui, Cheesecake. Vă garantez iubire veșnică!


No comments:

Post a Comment